Edukacja i Rehabilitacja Osób z Zaburzeniami ze Spektrum Autyzmu

Edukacja i Rehabilitacja Osób z Zaburzeniami ze Spektrum Autyzmu

Cel studiów

wyposażenie słuchaczy w wiedzę umożliwiającą racjonalne programowanie i podejmowanie oddziaływań rewalidacyjnych w stosunku do dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością umysłową;
zwiększenie kompetencji praktycznych w zakresie pracy z dziećmi upośledzonymi umysłowo, na różnym poziomie kształcenia (zintegrowanego, blokowego, gimnazjum, szkoły zawodowej) i w różnych placówkach oświatowych, opiekuńczych, wychowawczych: szkoły specjalne, szkoły integracyjne itd.;
prowadzenie pracy w środowisku rodzinnym i społecznym osób z niepełnosprawnością intelektualną;
stosowania nowatorskich metod i form kształcenia tych osób sprzyjających ich rozwojowi i przystosowaniu.

Adresaci

Nauczyciele oraz inne osoby, które posiadają kwalifikacje do pracy w zawodzie nauczyciela, chcące uzyskać wiedzę i kwalifikacje niezbędne do pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną w szkołach i placówkach specjalnych.

Ramowy program

Ramowy program zgodny z rozporządzeniem MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela

 

Dydaktyka specjalna
Diagnostyka w pedagogice specjalnej
Zaburzenia ze spektrum autyzmu – podstawy teoretyczne (przyczyny, specyfika rozwojowa)
Diagnoza i ocena funkcjonowania osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Wczesne wspomaganie rozwoju osób z ASD
Współpraca z rodzicami i środowiskiem lokalnym
Pedagogika osób z ASD
Wybrane zagadnienia z prawa oświatowego (ścieżki kształcenia uczniów z ASD, wymogi stawiane szkołom dla uczniów z ASD)
Edukacja i terapia dzieci i młodzieży z ASD (trudności szkolne, kompetencje nauczyciela)
Konstruowanie Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego dla uczniów z ASD (IPET, WOPF)
Specyfika pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Praca z dorosłą osobą z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Analiza i terapia zachowań trudnych
Metodyka pracy i edukacji uczniów z ASD
Metodyka terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Metody komunikacji wspomagającej i alternatywnej z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Elementy metody integracji sensorycznej w pracy z osobami z z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Podstawy programowe dla uczniów z ASD na poszczególnych etapach edukacyjnych
Technologie informacyjne w pracy nauczyciela
Praktyki zawodowe
Seminarium dyplomowe

Forma zaliczenia

Zaliczenie wszystkich przedmiotów
Praca dyplomowa
Praktyki

Ilość godzin

640 (w tym 180 godzin praktyk)

Kontakt :

Telefon : 534 893 777

www.chojnice.byd.pl

Aktualności
kwi29
2024

KONTAKT

Wydział Nauk Stosowanych w Chojnicach
ul. Świętopełka 3
89 - 620 Chojnice
tel. 513 146 624
chojnice@byd.pl

Newsletter

Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze informacje

PARTNERZY WSPÓLNIE TWORZYMY JAKOŚĆ

  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • LOGON SA
  • Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA Holding
  • BZWBK
  • Mobica
  • PIT
  • Sunrise System
  • Pracuj.pl
  • Rewital
© 2024 Wyższa Szkoła Gospodarki